Warta Poznań płynie z nurtem innowacji. Rozpoczyna współpracę z polskim startupem Znika.

Znajdujący się w czołówce tabeli Ekstraklasy klub Warta Poznań już na początku tego roku zapowiedział, że zdecydowanie otwiera się na innowacje. W kręgu ich zainteresowań są nie tylko technologie związane ze sportem, ale też ESG, ekologią oraz zrównoważonym rozwojem. Jak zapowiedzieli, tak zrobili, a pierwszym efektem otwarcia klubu na innowacyjne rozwiązania jest współpraca ze startupem Znika, działającym w obszarze ekologicznych opakowań i etykiet.

 

W ostatnich tygodniach wiele mówiło się o bardzo dobrej pozycji poznańskiego zespołu w ligowej tabeli. Dalszą grą i wynikami piłkarze potwierdzili, że nie jest to przypadek, a efekt ciężkiej pracy będącej długofalowym projektem, którego pierwsze efekty w postaci wyników sportowych już możemy dostrzec. Nie inaczej jest w przypadku biznesu, bo jak dobrze wiemy, klub to także firma. Warta Poznań, będąca jedynym klubem polskiej ekstraklasy z opracowaną strategią ESG, bardzo mocno stawia w swojej działalności na ekologię i zrównoważony rozwój Zieloni to nie tylko barwy naszej drużyny, ale realna wartość jaka idzie za marką Warty Poznań. Jesteśmy klubem z misją i jasną wizją związaną z ekologią, społecznością i sportem. - opisuje Jarosław Żubka, Pełnomocnik zarządu ds. ESG i wizerunku Warty Poznań. Nasze DNA, czyli „Warta” to nie tylko nazwa rzeki, ale stanie na straży wartości. Klub piłkarski to nie tylko mecze widziane w telewizji, ale także szkółka młodych adeptów piłki nożnej czy drużyna i rozgrywki amp futbolu. Chcemy, żeby wszyscy widzieli, że ,,warto” angażować się w sport i poprzez niego wpływać na pozytywną zmianę otoczenia, w tym w obszarze ekologii. Jako Warta staramy się to robić na wielu poziomach i cały czas się uczymy. Ostatnio dołączyliśmy do inicjatywy europejskich klubów piłkarskich ,,Forever Green”, gdzie wspólnie z np. Realem Betis czy Manchesterem United opracowujemy i wdrażamy standardy proekologiczne. - dodaje Żubka.

 

Trawa nie tylko na boisku

Kluby piłkarskie prowadzą działania związane z rozpowszechnianiem swojej marki, a także budowaniem przywiązania kibiców do klubu. Podstawowym działaniem tego typu, jest prowadzenie sklepów kibica. Miesięcznie wysyłamy kilkaset paczek do naszych kibiców lub partnerów. Od dłuższego czasu szukaliśmy sposobu na wprowadzenie jednej z naszych najważniejszych  wartości, jaką jest ekologia, także do tego obszaru działalności Warty. - komentuje Jan Jezierski, kierownik ds. relacji B2B Warty Poznań. To kolejny sektor w którym idealną odpowiedzią dla nas są innowacje i startupu. Dzięki współpracy z zespołem Znika wdrożyliśmy w 100% naturalne i biodegradowalne opakowania. Zarówno koperty, jak i kartony są wykonywane z materiałów z recyklingu lub z trawy. Zwracamy uwagę na detale, ponieważ nawet taśma klejąca jest ze składników naturalnych i jest całkowicie kompostowalna. - dodaje Jezierski.

 

Biodegradowalne opakowania tworzone przez firmę Znika to nie tylko ekologia związana z elementem życia produktu po jego użyciu. Kartony czy koperty z trawy to przede wszystkim redukcja wody i energii potrzebnej na produkcję opakowania o ponad 90%. Nasza planeta wysyła nam już wiele sygnałów sugerujących, że to już ostatni moment na zmiany. W Znika wierzymy, że tworząc bardziej zrównoważone opakowania i etykiety, jesteśmy w stanie znacząco zredukować zanieczyszczenia środowiska. Co więcej, wspieramy w tym procesie firmy, które są świadome i tak samo jak my chcą realnej zmiany, a ekologia nie jest dla nich tylko hasłem PRowym. - komentuje Michał Kruszyński, CEO Znika. Myślę, że Warta Poznań jest świetnym przykładem tego, że nawet tradycyjny biznes może się zmieniać w kierunku ekologii i dbałości o środowisko. Z tego co wiem, to pierwszy w Polsce klub piłkarski, który szczególnie zwraca uwagę na swój wpływ na planetę. Dzięki temu szybko udało przejść od etapu poznania się, do realnej współpracy i jej wdrożenia. - dodaje Kruszyński.

 

Warta Poznań mocno otworzyła się na innowacje i współpracę ze startupami. Jako klub piłkarski z szerokim obszarem działalności jest idealnym partnerem do wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Klub nieustannie przygląda się rynkowi i poszukuje firm działających w obszarze ESG, ekologii, zrównoważonego rozwoju, fan engagement oraz sportu. Współpraca ze Znika jest dla nas dopiero początkiem wspólnej drogi ze startupami. Już prowadzimy rozmowy z kolejnymi spółkami i liczę, że niebawem będziemy mogli opowiedzieć o kolejnych partnerstwach, które docelowo zbudują cały ekosystem innowacji wokół naszego klubu. - komentuje Jan Jezierski, kierownik ds. relacji B2B Warty Poznań.